فراکسیون محیط زیست در حال یافتن راه حلی برای اقتصاد “ماشینهای تراول بومی” است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در توضیح بازدید خود از اجرای ممنوعیت دو ساله ترال در آبهای ایران گفت: “تصمیم بر این شد که برای ماهیگیرهای بومی که تور را تهیه کرده اند ، به دنبال یک راه حل باشیم. با تلاش و مشارکت آشنا کشیدن “.

سمیه رفیعی در مصاحبه با مجله دوستانه محیط زیست در مورد سفر خود و اعضای فراکسیون محیط زیست به بندرعباس و استان هرمزگان برای پیگیری روند ممنوعیت ترال گفت: “به عنوان رئیس فراکسیون محیط زیست ، من با طرح دریاچه آیش وارد استان هرمزگان شدم (لغو فعالیت ترال در آبهای ایران به مدت دو سال). به گفته مقامات سازمان شیلات ایران ، همه فعالیت های ترال متوقف شده و همه ترالها به آبهای بین المللی بازگشتند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا دو سال دیگر هیچ مجوزی برای ماهیگیری فانوس ماهی در آبهای ایران صادر نمی شود ، گفت: چندین دستگاه تراول متعلق به کشورهای خارجی بود که بیشتر آنها از که به کشورهای مبدا خود بازگشتند. ما هیچ تعهدی نداریم. ما جلسه ای را در دفتر استانداری برای اجرای این تفاهم نامه برگزار کردیم و همه نهادهای نظارتی مانند بازرسی ، دادگستری ، نیروی دریایی ، سپاه و مرزبانان آنها گزارشاتی از فعالیت و روش ترال ارائه دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از آسیب شناسی دستگاه های نظارت بر ترال گزارش داد و گفت: وی ماهیگیری را می شناسد که دو سال برای تأمین معاش خود قایقرانی می کند اما در دو ماه گذشته چندین بار دریا را ترک کرد و دست خالی بازگشت. یعنی در حالی که هر سفر دریایی با یک قایق حدود 10 میلیون تومان هزینه دارد.

رئیس فراکسیون زیست محیطی مجلس شورای اسلامی در مورد راهکارهای نهادهای نظارتی در خصوص ماهیگیرهای بومی که اقتصاد آنها از ممنوعیت ترال در معرض خطر است ، گفت: برخی از ترال ها هستند که قبلا قایق داشتند و خود را می فروختند کشتی با تلاش و مشارکت “. این خانواده یک تراول شناور خریداری کردند. ما نمی خواهیم این ترال ها بیکار باشند. به همین دلیل در این هفته جلسه ای با وزیر مربوطه خواهیم داشت تا راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم.

رفیعی از پیشنهادات سازمان شیلات هرمزگان و استانداری برای تأمین اقتصاد ترالهای محلی خبر داد و گفت: برخی از این راهکارها قابل توجه نیستند اما برخی از آنها قابل بحث است. یکی از مهمترین راه حلها این است که ماهیگیرهای بومی که تعداد زیادی ندارند ، در هوای آزاد به ماهیگیری بپردازند و در ازای آن یارانه سوخت را به آنها ارائه می دهیم. ایران کمترین استفاده را از آبهای آزاد هند کرده است. سهمیه ما در این آبها خالی است.

رئیس فراکسیون محیط زیست در پایان گفت: “ما می خواهیم اتفاقی بیفتد که به نفع مردم باشد.” برخی از افراد ممکن است بخواهند از این محدودیت در فعالیت های ماهیگیری بومی و استفاده از یارانه سوخت استفاده کنند ، بنابراین نهادهای نظارتی باید اطلاعات دقیق در این مورد جمع آوری کرده و تعداد ترالهای بومی و شرایط اقتصادی آنها را ارزیابی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *