در آلودگی هوا علاوه بر نیروگاهها ، عواملی دیگری نیز مقصرند!

به گزارش مجله دوست دار محیط زیست، آلودگی هوا در مناطق وسیع ، به ویژه در تهران ، امروز و دیروز مسئله ای نیست ، اما به نظر می رسد که هر ساله یک داستان زمستانی علاقه ای به مقابله با آن ندارد. این ایده که ممکن است وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) دست کم گرفته شود نیز یکی از پیامدهای این عدم اطمینان است. در سالهای اخیر ، به نفع وسایل نقلیه و وسایل نقلیه موتوری ، بخشهای خاصی از قانون هوای پاک به تعویق افتاده یا لغو شده است.

آلودگی هوای طولانی مدت در تهران هفته گذشته خبرساز شد و امسال علیرغم ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه موتوری در تهران در هفته گذشته ، میزان پر شدن مواد به طور تصاعدی افزایش یافته است. دی اکسید گوگرد – ارتباط مستقیمی با استفاده از مواد ناشناخته مانند ژله نفتی دارد. نیروگاه های الکتریکی و برخی صنایع شناخته شده نیز عامل اصلی آلودگی هوا هستند. این موضوعی است که قبلاً با دیدگاههای متناقض مقامات روبرو شده است.

با این حال ، نقش صنعت انرژی و مسکن در آلودگی هوا بسیار فراتر از اظهارات برخی مقامات محیط زیست است ، بخشی از تثبیت و انتقال منابع به آلودگی هوا در تهران تغییر کرده است ، اما معمولاً در سال های اخیر سهم تلفن های همراه مانند اتومبیل در آلودگی هوا بسیار بیشتر از آن است که گفته می شود داده های دائمی مانند نیروگاه ها و محل کار. به طور کلی ، به گفته کارشناسان ، 75 تا 85 درصد از آلودگی هوای تهران با منابع حمل و نقل مرتبط است. یعنی اتومبیل ها ، موتورسیکلت ها و سایر وسایل نقلیه به همراه موتورسیکلت ها از قبل سهم زیادی از هوای تهران را دارند. علاوه بر این ، طبق مطالعات اخیر ، 40 درصد از خسارات در تهران مربوط به وسایل نقلیه قدیمی است.

بنابراین ، آلودگی هوا در مناطق بزرگ ، به ویژه در تهران ، چیزی نیست که امروز و دیروز باشد ، بلکه یک داستان دائمی زمستانی است که هر ساله انگیزه مشخصی در آن وجود ندارد. روبرو شدن. در همین حال ، تصور اینکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) ممکن است دست کم گرفته شود نیز بخشی از این سردرگمی است. در سال های اخیر ، به نفع رانندگان و موتورسواران ، بسیاری از قسمت های قانون هوای پاک به تعویق افتاده یا لغو شده است.

اخیراً ، شینا انصاری ، سرپرست وزارت عمومی محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، بر لزوم استفاده از قانون هوای پاک توسط دستگاه های مسئول تأکید کرد و گفت کاهش استفاده از وسایل نقلیه ، تولید و تأمین سوختهای متداول ، بهبود وضعیت وسایل نقلیه جدید. ، نوسازی و توسعه شناورهای حمل و نقل عمومی ، حل مسئله سوانح هوایی ، نظارت و مدیریت خسارات صنعتی ، خسارات آتش سوزی و آتش سوزی ، مدیریت و کنترل گرد و غبار ، توسعه انرژی های تجدید پذیر و ایجاد شعبات تخصصی که با آلودگی محیط زیست روبرو هستند. در دادگاه ، این یکی از موضوعات اصلی مطرح شده در قانون هوای پاک بود ، اما با وجود گذشت سه سال از تصویب قانون هوای پاک ، قوانین این قانون پیگیری و تصویب نشده است. اولویت توسط ادارات مسئول.

نقش وسایل نقلیه در آلودگی هوا

قبل از ممنوعیت واردات این محصول ، واردکنندگان خودرو چهار تا هشت خودروی سواری قدیمی را هنگام ورود تهیه می کردند ، اما پس از ممنوعیت واردات خودرو در تیرماه 1397 ، تصفیه خانه پاکسازی شد. گواهینامه ها در اتومبیل های محلی رایج ترین بودند. . از طرف دیگر ، قانون دولت ، در مورد اینکه رانندگان باید 30 درصد از تولید خود را از سال 2008 جایگزین اتومبیل های قدیمی کنند ، نیز بر اساس ماه اکتبر حذف شد. تصمیم سال 2017 هیئت وزیران.

در چنین مواردی ، طبق گفته رئیس هیئت مدیره انجمن کارگران مراکز بازیافت و ضایعات وسایل نقلیه دست دوم ، 1404 مورد از کل وسایل نقلیه فرسوده در کشور به هشت میلیون ، و در نظر بگیرید که فقط 8000 اتومبیل دست دوم در سال گذشته برداشته شده است ، اگر همان سیستم ادامه یابد ، نابودی این هشت میلیون ماشین قدیمی هزار سال طول می کشد!

وی احساس کرد که مهمترین مشکل صنعتی شدن جامعه تجارت در کشور ، استفاده از 30٪ گواهینامه ها از سال 1996 در کشور را قبل از سقوط آن ضروری کرده است. او ، و این اصلی ترین پاسخ تسریع در کاهش سرعت و کاهش آلودگی هوا است. به آنها؛ تروریست ها در این عرصه توصیه می کنند که 20 درصد از محصولات آنها باید در سال اول تصویب قانون حذف شود و در حال حاضر توسط کمیسیون تجارت مجلس در حال بررسی است. این بدان معناست که اگر آنها 100 اتومبیل داشته باشند ، 20 اتومبیل را می شکنند. اما این رقم باید طی 9 سال به 100٪ برسد. یعنی هر ساله 10 درصد به این رقم اضافه می شود.

از سوی دیگر ، اجرای برخی از مفاد قانون هوای پاک ، با توجه به تعداد موتورسیکلت های برقی که می تواند یک موتورسیکلت را حذف کند و تعداد هر سه خودرو دیزل یورو 5 در رابطه با لغو یک یا چند ماشین آتش نشانی با وضعیت صدور گواهینامه یکسان. معدن و تجارت (سمت) برای سال به تعویق افتاد و فقط در سال گذشته آغاز شد. با این وجود ، به دلیل کمبود تجهیزات اصلی برای حذف موتورسیکلت ها و مشکلات زیاد دفتر حمل و نقل و سیستم مدیریت سوخت ، از سال گذشته حتی یک گواهینامه صادر نشده است.

برق جدید از نیروگاه ها و خانه های در حال سوختن

طبق ماده 17 قانون هوای پاک ، کلیه کاربران ردیاب های آلودگی هوا موظف به رعایت قوانین مجاز تجمع آلاینده ها در ماشین های آتش نشانی و کپسول های آتش نشانی هستند. این مراکز همچنین باید با استفاده از سوخت مناسب (ترجیحاً گاز شهری) برای جلوگیری از گسترش آلاینده ها در خارج اقدام مقتضی انجام دهند و موظف به بازدید سالانه از بازرسی هستند. اتاق آتش نشانی و کپسول آتش نشانی توسط شرکتهای مورد تأیید سازمان ملی استاندارد. ایران ، با توجه به محدودیت های انتشار

سازمان ملی استاندارد اخیراً طی روز ملی استاندارد اعلام كرد كه در مرحله اول ، بیش از هزار سازمان دولتی برای تولید انرژی و انرژی مورد بازرسی قرار گرفتند و ابراز امیدواری کرد که در آینده موتورخانه برای ساختمانهای شخصی و مسکونی نیز کنترل شود. با این حال ، طبق گفته این سازمان ، تا به امروز ، بازرسی ها و بازرسی های معمول از مراکز برای دوباره پر کردن ماشین های آتش نشانی با هدف کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت ، همراه با افزایش کارایی در عملکرد وسایل نقلیه موتوری در ساختمانهای دولتی ، منجر به کاهش 90 درصدی برق از موتورها شده است.

اما به طور کلی ، آنچه پیش روی ماست ، تنگی نفس است و با آن ، احتمال ایجاد مرگ به دلیل کرونا این روزها به دلیل افزایش جذب هوا است. آلودگی ، نتیجه بی توجهی بسیاری از دستگاهها برای کار آنها در مقابله با هوای آلوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *