آموزش طراحی کاراکتر برای انیمیشن

همواره در انیمیشن ها کاراکترها نقشی اساسی داشته و آموزش طراحی کاراکتر یک فاکتور تعیین کننده در طی سناریو و روند این پروژه های انیمیشن به حساب می آیند. از این رو در این مطلب آموزشی به صورت خاص میخواهیم به نقش کاراکتر در انیمیشن بپردازیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

خلق یک شخصیت در آموزش طراحی کاراکتر بازی اصلی امری بسیار معمول در دنیای طراحی و تصویرسازی است. از یک چیز کوچک در یک کارزار طراحی به شخصیت های پیچیده برای انیمیشن تبدیل می شود ، چند مثال وجود دارد. هدف هرچه باشد ایجاد تصویر با Gravit Designer بسیار آسان است. کار خود را بشناسید. نمونه ای از مفاهیم طرح. مفاهیم اولیه برای شخصیت راجا ، از انیمیشن دیزنی علاladالدین (توسط هنرمند مفهومی آرون بلیز). شما می خواهید شخصیت خود را برای برخی اهداف ایجاد کنید. می تواند برای بازیگری ، انیمیشن ، کمیک یا حتی فقط به دلیل سرگرمی شما باشد. بهترین روش همیشه یکسان است: شما باید بدانید که شخصیت شما قرار است چه کسی باشد. او در کدام جهان زندگی می کند؟ مخاطب مورد نظر چه نوع مخاطبی است؟ چه کار میکند؟

 

ممکن است پیچیده به نظر برسد (و اگر مثلاً یک تولیدکننده انیمیشن عالی باشید ممکن است پیچیده باشد) ، اما اینها فقط دستورالعمل هایی برای کمک به شما در زمان تولید بعد از آموزش طراحی کاراکتر در adobe illustrator است. حتی ارائه برخی از کلمات کلیدی ساده نیز به شما کمک می کند.

 

نمونه ای از مفاهیم طرح.

مفاهیم اولیه برای انیمیشن Disney Moana (توسط هنرمند بابی پونتیلا)

آنچه برای شخصیت خودم می خواستم ، وقتی شروع به طراحی این مقاله کردم ، قبلاً در ذهنم تعریف شده بود: یک گربه ناز فضانورد. کافی است با این مثال ساده شروع کنید.

 

الهام بخشیدن

اصول: الهام! برای اینکه ایده ها و مفاهیمی برای شخصیت خود ارائه دهید ، احساس راحتی کنید و بدنبال چیزهایی باشید که وسعت را برمی انگیزند ، خواه منابع عالی مانند دریبل زدن ، Behance یا Artstation یا حتی فیلم ها ، سریال ها ، کارتون ها … هر چیزی که باعث خلاقیت شدن آب خلاقیتان شود!

 

تصاویر الهام بخش.

این فقط بخشی از الهام من برای گربه فضایی من است: گربه های اشراف دیزنی ، گربه سنتی خوش شانس ژاپنی و تصویر زیبایی از مارکو استاپیک.

 

نقاشی

وقتی الهام گرفتید ، وقت آن است که اجازه دهید ایده های شما جریان پیدا کنند. شما می توانید این کار را به هر شکلی که بخواهید انجام دهید ، اما از اولویت های شخصی من ، مداد و کاغذ خوب قدیمی بهترین نتیجه را دارد. فقط ایده های خود را در آنجا قرار دهید ، آزمایش کنید ، حذف کنید و از ابتدا شروع کنید. جزئیات را اضافه کنید و یک سبک ایجاد کنید تا زمانی که از نتیجه راضی باشید.

 

نمونه ای از مفاهیم طرح.

طرح مفاهیمی از شخصیت راپونزل ، از انیمیشن درهم پیچیده دیزنی (توسط هنرمند گلن کین).

نکته: بگذارید قطعه نهایی شما چند ساعت (یا حتی شب) استراحت کند و سپس دوباره به آن نگاه کنید. در این دوره استراحت ، ممکن است موارد زیادی را مشاهده کنید که می توانید بهبود یا تغییر دهید که قبلاً متوجه آنها نشده اید.

 

هنگامی که طرح نهایی خود را به دست آوردید ، می توانید آن را اسکن کرده یا یک عکس زیبا بگیرید و در Gravit Designer باز کنید. در اینجا آخرین طرح از گربه فضایی من است:

 

طرح نهایی.

به یاد داشته باشید ، این یک مفهوم است ، بنابراین لازم نیست که کامل باشد. این فقط یک راهنماست!

 

بردار طرح

هیچ راهی درست یا غلط برای ادامه کار قطعه شما وجود ندارد ، اما آنچه من به ویژه دوست دارم این است که ابتدا هنر خط ایجاد کنم ، یعنی ایجاد خطوط بردار بالای نقاشی مداد خود را ایجاد کنم. اجازه دهید آن را انجام دهد!

 

Gravit را باز کنید و یک فایل جدید ایجاد کنید (با 400×475 پیکسل برای نمونه من):

 

یک پرونده جدید ایجاد کنید

اکنون می توانید گرافیک خود را به Gravit وارد کنید. به File> Import> یک عکس ارسال کنید و نقاشی خود را انتخاب کنید ، یا فقط آن را از پوشه خود بر روی بوم داخل Gravity بکشید.

 

یک تصویر را روی بوم قرار دهید.

نقاشی خود را بر روی بوم وسط قرار دهید و سپس لایه را در صفحه سمت چپ قفل کنید (با نماد قفل ، بنابراین به طور تصادفی آن را حرکت نمی دهید). همچنین می توانید میزان تیرگی تصویر را در قسمت سمت چپ کاهش دهید تا کنتراست بهتری با خطوطی که می خواهید ایجاد کنید ، داشته باشید. من میزان 70٪ را تعیین کردم.

 

لایه را قفل کرده و کدورت را تنظیم کنید.

هر زمان که بتوانم از اشکال اساسی استفاده می کنم ، و در غیر این صورت ، با استفاده از ابزار Pen یا Zigzag طرح خود را دنبال می کنم. برای ساخت کلاه ایمنی ، سیارات ، ستاره های کوچکتر و بخشی از سر گربه ، از ابزار بیضی که در نوار ابزار (میانبر E) قرار دارد استفاده کردم.

 

وسایل نقاشی.

اشکال اساسی و ابزارهای ترسیم را از کجا پیدا کنید.

برای بقیه طرح کلی از قلم و جیغ از همان موقعیت برای ردیابی آزادانه تصویر استفاده کردم. ابزار قلم در راه شما آزادی بیشتری را می دهد ، در حالی که در Jigun منحنی های کاملی ایجاد می کند ، بنابراین این واقعاً انتخاب شماست! می توانید آموزش های ما در زمینه تصویر سازی و نکات بیشتر در مورد این ابزارها را بررسی کنید.

 

ردیابی طرح با یک زیگزاگ.

ردیابی طرح در ابزار موجود در زیگزاگ.

پس از ایجاد مسیری در ابزار pen یا zigzag ، همیشه می توانید آن را با استفاده از ابزار Subselect (میانبر D) تنظیم کنید.

 

با استفاده از ابزار Subselect مسیری را تنظیم کنید.

با استفاده از ابزار Subselect (D) گره های خاصی را تنظیم کنید.

برای ایجاد اشکال مداوم برای کل سر شما به برخی از اشکال پیچیده نیاز دارید. پس از ایجاد مسیرهای بسته برای هر دو گوش ، آنها را بهمراه یک بیضی سر انتخاب کنید (با پایین نگه داشتن Shift روی صفحه کلید و فشار دادن عناصر) و گزینه Union را در گزینه های ادغام در نوار ابزار انتخاب کنید.

 

ایجاد یک شکل پیچیده.

ایجاد یک شکل پیچیده برای سر.

هنگامی که محل اقامت شما آماده است ، می توانید نقاشی مداد را رها کنید (لایه تصویر را حذف کنید یا فقط آن را در قسمت سمت چپ پنهان کنید) و با رنگ ها پیش بروید.

 

یک خط قلب به پایان رسید.

پالت رنگ

قبل از شروع پر کردن

همه چیز ، یک پالت رنگ پایه را انتخاب کنید. این دستورالعمل شما خواهد بود تا گم نشوید و شروع به اضافه کردن رنگهای زیاد نکنید (همیشه می توانید مقاله ما را در مورد تئوری رنگ بررسی کنید).

من این پالت را برای شخصیت خود انتخاب کردم تا با موضوع “فضای جذاب” همراه باشم.

پالت رنگ برای این آموزش.
رنگ آمیزی ، شیب ها و حالت های ترکیب
اکنون می توانید اشکال خود را پر کرده و روی حاشیه ها کار کنید. من به سراغ یک سبک بدون حاشیه رفتم ، بنابراین پس از اضافه کردن پر کردن ، آنها را روی حالت نامرئی تنظیم کردم

حاشیه روی پانل سمت راست روی نامرئی تنظیم شده است.
اشکال را انتخاب کنید و برای هر یک از آنها در صفحه سمت راست پر کنید ، سپس مرز آن را روی invisible (با کلیک روی نماد چشم) تنظیم کنید.

بدون مرز پر شده است.
این خط پرشده و بدون جزئیات است. به نظر می رسد از دست دادن چیزی است ، درست است؟ اکنون وقت آن است که درخشش بیشتری به کار اضافه کنیم!

برای کلاه ایمنی فضانورد از رنگ سفید با حالت اختلاط Soft Light استفاده کردم و Opacity را روی 68٪ تنظیم کردم. من به جای اینکه میزان کدورت را کاهش دهم ، حالت ترکیب را اضافه کردم زیرا این امر جلوه بصری بهتری می دهد.

جزئیات کلاه ایمنی
یک خط و نقطه با تیرگی کم اضافه کنید تا براقیت بر روی کلاه ایمنی ایجاد شود.
از آنجا که مرز ندارم ، مجبور شدم از چیزی برای تعیین محدودیت پنجه استفاده کنم ، بنابراین از شیب هایی با رنگ صورتی تیره برای کنتراست استفاده کردم.

جزئیات پنجه
برای افزودن جزئیات بیشتر ، همین کار را با گوش و دم انجام دادم ، و شکلی را با شیب به آن بریدم. به سادگی آن را از بالای پنل سمت چپ بکشید.

جزئیات دم
البته لازم نیست خودتان را به طرح محدود کنید. من ستاره های بیشتری را در پس زمینه اضافه کردم (بیضی بیشتر ، سپس کپی و چسباندن) ، جزئیات به سیارات و بیضاهای متحدالمرکز.

برای سیارات فقط دو نسخه از بیضی سفید درست کردم ، رنگها را تغییر دادم و آنها را قرار دادم و برش دادم.

جزئیات سیاره
برای حلقه های همپوشانی موجود در پس زمینه ، من یک حلقه اول ایجاد کردم ، Opacity آن را روی 2٪ تنظیم کردم ، آن را کپی / جای گذاری کرد (Ctrl / Cmd + Cand Ctrl / Cmd + V) ، دایره را با نگه داشتن Alt و Shift بزرگ کردم (برای تغییر اندازه از مرکز و نسبت را حفظ کنید) ، و آن را دو بار تکرار کنید. این به من این اثر شیب خوب را می دهد.

ایجاد حلقه های همپوشانی

این نتیجه نهایی طراحی شخصیت مثال زدنی من است: یک گربه فضایی زیبا. این یک شخصیت بسیار ساده است ، اما به شما ایده ای از روند کار و اینکه چقدر Gravit Designer می تواند به شما در ایده نهایی کمک کند ، می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *